Aktualitások

Mi volt 2017 legkreatívabb reklámmegoldása?
Ahogy a korábbi években megszokhattátok, idén is...
2017 legnagyobb reklámbukásai
Idén sem maradtunk megbotránkoztató, morbid és...
Összegyűjtöttük 2013 legjobb print hirdetéseit
Milyen a jó hirdetés? Mindig is fontosnak számított...

Tudta-e?

A 2012 éves statisztika szerint a Magyarországon eladott mobilprezentációs eszközök között toronymagasan a rollup-ok, vagy más néven roll screen-ek vezetnek. ...

 

Óriásnyuszit a Hősök terére!

Magyarországon csak nagyon ritkán találkozhatunk közterületi rekláminstallációkkal, míg külföldön a reklámszakma előszeretettel használja ezt a hirdetési formát. Papp-Váry Árpád marketing szakértő szerint ötletekben itthon sincs hiány...

A mondás, miszerint nincs két esélyünk jó első benyomást tenni, a reklámszakmában is igaz. A reklámok legfontosabb célja, hogy felkeltse a célcsoport érdeklődését a propagált termék iránt, és ha ez nem sikerül neki az első pillanatokban, akkor a reklám megbukott. Az ügynökségek és a nagyobb cégek már régebben rájöttek, hogy annál sikeresebb egy kampány, minél meghökkentőbb, minél figyelemfelkeltőbb eszközökhöz nyúl, és ennek egyik legjobb példája a kreatív köztéri rekláminstalláció.

Külföldön ez a hirdetési forma nagy sikereket arat a befogadók körében, pár éve például a King George, egy belga reklámügynökség csinált egy közterületi installációt, melyben Levis festéket reklámoztak. Egy nagy doboz festék látszik lebegni a levegőben, a dobozból pedig élénkpiros festék ömlik az utcára. A reklám viszonylag egyszerű eszközökkel ér el sokkal nagyobb hatást a befogadóra, mint egy átlagos plakát vagy tv spot, hiszen ilyen installációt az emberek nem hagynak figyelmen kívül. Ugyanilyen kreatív módszerekkel hívta fel a figyelmet a TM Advertising ügynökség Texasban egy másik festékmárkára:



A Lay’s chips egy chicago-i metróaluljáróban hozott létre rekláminstallációt, mellyel azt hirdették, hogy az ő burgonyáik közelebb nőnek, mint azt mi, fogyasztók gondolnánk. Az aluljáróban sétáló emberek feje fölött az aluljáró falát megbontva egy krumpliföld részlete volt látható.

Egy másik leleményes köztéri installációt a McCann-Erikson reklámügynökség hozott létre Melbourne-ben, a Lifebroker életbiztosítási cég megbízásából. Egy irodaház előcsarnokában, egy fentről leesett széffel találkozhattak az emberek, felül, a plafonon lévő lyuk felett pedig a felirat „death happens”, és a Lifeborker logója, utalva arra, hogy bárki bármikor meghalhat, így jó lenne még most életbiztosítást kötni.



Az előbb említett példákon kívül még számos kreatív közterületi installációval találkozhatunk külföldön, ám vajon mi lehet az oka annak, hogy hazánkban ezek a hirdetési formák egyáltalán nem elterjedtek? Az okok között szerepelhet az, hogy ezek a reklámok viszonylag drágák, és a cégek a jelenlegi gazdasági helyzetben nem szívesen áldoznak nagyobb összegeket egyetlen installációra.

Dr. Papp-Váry Árpád, marketing szakértő és a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Marketing Intézetének vezetője szerint azonban Magyarországon sem olyan rossz a helyzet. A szakértő megkeresésünkre elmondta: „Való igaz, hogy a közterületi rekláminstallációk használatát tekintve számos európai országnál rosszabb a helyzetünk, ugyanakkor számosénál jobb. Ne felejtsük el, hogy a reklámtortában a közterületi reklám szelete nagyobb, mint jópár országéban. Amit hiányolok, az egy-egy igazán különleges megjelenés, mint a svéd Orebro-i nyuszi volt, vagy az eindhoveni híres bowling csoport – ami inkább szobor, mint installáció. Bízom benne, hogy hamarosan itthon is látunk ilyeneket, ötletben biztos nincs hiány.”

Kazár Olívia
(reklámipar)

 

Forrás: reklamipar.hu

Facebook
rollup banner, standard rollup, premium rollup, X, L és I alakú bannerek, kínáló pult, promóciós pult, kóstoltató pult, sajtófal, popup, zászlók, beachflag, megállító tábla, plakát, prospektustartó, kiállítási eszközök, kiállítási installációk, standard POS eszközök, eladáshelyi reklámeszközök, promóciós eszközök, mobil displayek, hordozható prezentációs eszközök, információs pult, digitális nyomtatás
© 2012. Bee Display.