Aktualitások

Mi volt 2017 legkreatívabb reklámmegoldása?
Ahogy a korábbi években megszokhattátok, idén is...
2017 legnagyobb reklámbukásai
Idén sem maradtunk megbotránkoztató, morbid és...
Összegyűjtöttük 2013 legjobb print hirdetéseit
Milyen a jó hirdetés? Mindig is fontosnak számított...

Tudta-e?

A 2012 éves statisztika szerint a Magyarországon eladott mobilprezentációs eszközök között toronymagasan a rollup-ok, vagy más néven roll screen-ek vezetnek. ...

 

Neked is egy Coca-Cola!

A Coca-Cola idén nyáron a szokásos logót kereszt- és becenevekre cseréli. Rövid kérdezz-felelek a Coca-Cola hazai, márkákért felelős kommunikációs vezetőjével.

A kampánnyal kapcsolatos kérdéseinkre a Coca-Cola Magyarország márkákért felelős kommunikációs vezetője, Andok Ágnes válaszolt.

Egy előző cikkünkben már beszámoltunk arról, hogy a Coca-Cola egy érdekes, perszonalizált kampánnyal rukkol elő Európa több országa mellett hazánkban is. A részletekre is kiíváncsiak voltunk.

Baranyi Réka: Mettől meddig tart a kampány?

Andok Ágnes: A kampány májustól augusztusig tart, az indulás hivatalos dátuma április 26-a volt, amikor elkezdtük kiszállítani a keresztnevekkel ellátott első termékeket.

B.R.: Csak magyarországi, vagy esetleg világméretű kampányról van szó? Volt-e már külföldön ilyen, vagy ehhez hasonló megmozdulása a Coca-Cola-nak?

A.Á.: Európai kampányról van szó, mert a 2013-as év nyarát különlegessé szeretnénk tenni, és a Coca-Cola élvezetét, valamint közös fogyasztását igazán személyes, egyedi élménnyé formálni. Természetesen a kampány jellegéből adódóan erősen lokális karakterű, hisz mindenütt helyi nevek kerülnek a palackokra. Az ötlet egyébként Ausztráliából ered, ott a Coca-Cola 2011-ben már indított egy hasonló kampányt, amely rendkívül népszerű volt. Szerettük volna, hogy a Magyarországon és Európában élő fiatalok is átélhessék azt az élményt, amit egy névre szóló és közösen elfogyasztott Coca-Cola jelent.

B.R.: Milyen arányban jelennek meg "neves palackok" a szokásos, logóval ellátott palackokhoz képest?

A.Á.: A keresztnevek a Coca-Cola termékeken jelennek majd meg. Ezek között is a fél literes Coca-Cola, Coca-Cola light és Coca-Cola Zero palackjain. Az 1 és 2 literes kiszereléseken, valamint a 0,33-as dobozos Coca-Cola-n pedig általánosabb használatú becenevek és gyűjtőnevek szerepelnek. A kampány ideje alatt a Coca-Cola az értékesítési partnerekhez csak az egyedi, „Neked is egy Coca-Cola” típusú palackokat és dobozokat juttatja el, de ettől függetlenül – a meglévő készetek fogyásától függően – előfordulhat, hogy egyes helyeken megtalálhatóak lesznek még a hagyományos palackok és dobozok is.

B.R.:  Mi alapján választották ki a neveket?

A.Á.: A nevek kiválasztásánál Magyarország fiatal lakossága, a 13-30 év közöttiek körében leggyakrabban előfordulókat vettük alapul. Névadási adatok alapján kerestük ki a legnépszerűbb hazai keresztneveket.

B.R.: Mely boltokban lehet kapni?

A.Á.: Mostantól a kampány végéig a Coca-Cola csak a limitált kiadású palackokat és dobozokat szállítja kereskedelmi partnereinek. Ez azt jelenti, hogy a nevekkel ellátott palackok folyamatosan kerülnek majd ki a boltokba, így aki májusban nem találja meg a saját nevét, annak érdemes a későbbiekben is keresgélnie a polcokon. Minden tőlünk telhetőt megteszünk annak érdekében, hogy a nevek eloszlása egyenletes legyen, ennek ellenére előfordulhat, hogy nem az összes név lesz elérhető minden egyes elárusítóhelyen.

B.R.: Mi a kampány célja? Honnan jött az ötlet? Mi a koncepció?

A.Á.: A logóváltás ötlete Ausztráliából ered, ahol a kampány nagy sikerrel futott 2011-ben. A kampány a fő célcsoportunkhoz, a fiatal felnőttekhez szól, és a személyes, érzelmi kapcsolat kiépítésére és fenntartására törekszik. Véleményünk szerint a felgyorsult világban és a közösségi média korában még jobban felértékelődtek a személyes kapcsolatok, hiszen manapság gyakran még az elemi közléseinkhez is a digitális csatornákon zajló kommunikációt választjuk. A Coca-Cola mindig is a boldogságot, a barátokkal és a családdal való kellemes időtöltést jelképezte. Azért láttuk el a palackjainkat nevekkel, hogy az emberek élvezettel fedezhessék fel barátaik és családtagjaik nevét a termékeken, és utána velük együtt elfogyaszthassanak egy-egy Coca-Cola-t. A Coca-Cola fogyasztás közösségi élménnyé válása érdekében döntöttünk a termékek személyessé tétele mellett.

B.R.:  Várnak-e bevételnövekedést a kampánytól, vagy egyszerűen csak szimpátianövelő hatással lesz a fogyasztókra?

A.Á.: A Coca-Cola híres arról, hogy nyaranta nagy volumenű kampányokat szervez. Ezek a vásárlók számára örömteli pillanatokat szereznek és közös élményeket teremtenek. Ez most sem lesz másként. Az újdonság az, hogy ezúttal a Coca-Cola a fogyasztóit egyedülálló módon helyezi előtérbe és a középpontba, azzal, hogy az üdítős palackok millióin tünteti fel vásárlói nevét. Reményeink szerint ez arra is ösztönzi őket majd, hogy barátaikkal és szeretteikkel együtt is elfogyasszanak egy-egy Coca-Cola-t.
 

Baranyi Réka
(reklámipar)

Facebook
rollup banner, standard rollup, premium rollup, X, L és I alakú bannerek, kínáló pult, promóciós pult, kóstoltató pult, sajtófal, popup, zászlók, beachflag, megállító tábla, plakát, prospektustartó, kiállítási eszközök, kiállítási installációk, standard POS eszközök, eladáshelyi reklámeszközök, promóciós eszközök, mobil displayek, hordozható prezentációs eszközök, információs pult, digitális nyomtatás
© 2012. Bee Display.